Pàgines

dilluns, 20 de maig del 2019

Abans no marxis

Hem parlat de tots els temes transcendents de la nostra vida. I ara, què ens queda?
Parlar dels temes trivials.

La pluja que no ha plogut m’ha esguerrat la tarda de diumenge. Era fàcil dir que no volia anar enlloc perquè plovia però aquest sol a traïció m’ha deixat sense coartada i la passo com puc. M’entretinc a transcriure trossos que sento d’una pel·li que veig sense mirar.
Penso que si la nostra història fos un film ens acusarien de plagi. O potser m’he fet el plagi a mida. Potser sí. Que ja em coneixes, em faig pel·lícules fins i tot de les pel·lis de la tele. No he canviat.
Com pot ser que una de les pitjors nits de la meva vida hagi sigut també una de les millors?
El tempo, però, ens salvaria un xic de la condemna : els protas viuen en una nit el que nosaltres en sis mesos. Però aquest decalatge de temps no modifica el preu de la pregunta. Perquè sí, hi ha preguntes que no tenen resposta però tenen un preu. I ell i ella i nosaltres—,  en una nit en sis mesos, paguen vam pagar el preu de descobrir una evidència que no agrada. I és que la tornada de la cançó de fons la felicitat és per als aficionats no és només d’atrezzo, és veritat. Pels altres, pels professionals del fracàs ets el rei dels fracassats de Nova York, li diu ella a ell de broma abans d’enamorar-se’n ,en comptes de felicitat hi ha d’altres coses.

I encara,
Crec que hem evitat d’enfrontar-nos a la realitat durant massa temps, no creus?
Estimem a qui estimem; és una merda.
I no, no les diuen juntes aquestes dues frases; és més, em sembla que les diu el mateix personatge.
Però a mi em surt de posar-les juntes i en forma de diàleg. Tu i jo. O a la inversa. Penso en aquell bar fosc i rònec de Gràcia i totes aquelles converses profundes on ens vam despullar l’ànima i les ganes abans que arribessin els dies de parlar de les coses trivials.

Però Abans no marxis  (sí, casualment  és el títol del drama) deixa’m dir-te veu en off
Gràcies per ensenyar-me que podem estimar més d’una persona en aquesta vida.
@RoserTR

1 comentari: