Pàgines

dimecres, 8 de febrer del 2017

Qui s'ha menjat el meu iogurt?

Vivíem a Girona en un pis d’estudiants. Totes cinc. Apreníem dues carreres alhora, la que els pares ens havien pagat i la més útil: l’art d’espavilar-se lluny de casa.
M’encanten els iogurts i les del pis m’havien tret el malnom de Anna-iogurt per diferenciar-me de l’altra Anna, l’Anna Colomer. Doncs resulta que com cada setmana m’havia endut expressament de Figueres els sis iogurts especials fets a la iogurtera de casa i pobra-de-la-qui-els-toqui perquè eren els “meus” iogurts. I només érem a dimarts i per l’angoixa dels exàmens ja m’havia cruspit cinc dels sis pots que havia dut. I jo que arribo a casa desesperada perquè a banda del desastrós examen de dret civil del mati, a l’hora de dinar m’havia deixat el Manel, amb qui ja es veia que les coses no rutllaven però ves, ara em va agafar per pensar que quina desgràcia més gran haver perdut aquell nòvio d’encara no tres setmanes. Obro la nevera buscant consol en el darrer iogurt i el iogurt no hi era! Me l'havien fotut aquelles males pècores.
Quan varen arribar deixo anar com qui no vol la cosa 
—Algú s’ha menjat el meu iogurt? Aquell que ja estava començat? 
— …...
Silenci absolut. Mirades.
Però allò no quedaria així que per alguna cosa a més addicte als iogurts era una incondicional de Sherlock Holmes.
Al vespre, m’assec emmurriada a la cadira del costat de la finestra.
 —Va dona, que no et ve pas de menjar-te un iogurt ara!. 
—Doncs no -els etzibo- no em ve de menjar-me el iogurt, però aquest no era el iogurt de menjar, era el iogurt de les càndides!
--De les què?
--Res coses meves.
Com qui no vol la cosa vaig deixar la pàgina de l’ordinador oberta. Sabia del cert que correrien com bugaderes xafarderes a veure amb qui xatejava. Al cap de deu minuts la Pili -la mosqueta morta, ves qui ho diria- corria de pressa a vomitar al lavabo. Ja tenia la culpable!!.

Que com ho vaig saber? Esbrina-ho tu mateix, estimat lector, clicant AQUÍ i llegint el que “casualment” vaig deixar obert a l’ordinador.



Paraula obligatòria: finestra
Minicrida opcional : Que respongui a la pregunta: "Qui s'ha menjat el iogurt?"

1 comentari: